Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

Hatályos: 2025.04.01.

A KözigIránytű tanácsadással, e-ügyintézés támogatással és meghatalmazotti ügyintézéssel kapcsolatos szolgáltatásainak (a továbbiakban: „Szolgáltatások”) igénybevételéhez a jelen Általános Szerződési Feltételeket (a továbbiakban: „ÁSZF”) teszi közzé.

Az ÁSZF Dr. Marsovszki Ádám egyéni vállalkozó (a továbbiakban: „Szolgáltató”) – által „KözigIránytű” név alatt nyújtott Szolgáltatások igénybevételének feltételeit szabályozza. 

Az ÁSZF hatálya az alábbiak szerint alakul:
• személyi hatály: kiterjed a Szolgáltatóra és a Szolgáltatásokat igénybe vevő személyre (a továbbiakban: Ügyfél)
• időbeli hatály: jelen ÁSZF 2024.11.01-től hatályos
• területi hatály: jelen ÁSZF a Magyarország teljes területén nyújtott Szolgáltatásokra kiterjed függetlenül az Ügyfél állampolgárságától és tartózkodási helyétől

A Szolgáltató az ÁSZF egyoldalú módosításának jogát fenntartja, illetve annak aktuális változatát a weboldalán közzé teszi. 

1. A Szolgáltatás nyújtója

• Név: Dr. Marsovszki Ádám e.v.
• Székhely: 1122 Budapest, Krisztina körút 31-33 2/5
• Adószám: 90220441-1-43
• Nyilvántartási szám: 59374347
• E-mail cím: info@kozigiranytu.hu
• Weboldal: kozigiranytu.hu
• Bankszámlaszám: 11773133-01015667

2. A szolgáltatások leírása

A Szolgáltató különböző Szolgáltatásokat nyújt az azt igénylő Ügyfelek számára annak érdekében, hogy támogassa őket a közigazgatási ügyeik elintézésében, illetve igény esetén akár át is vállalja az ügyintézési feladatokat. 

A Szolgáltató az alábbi Szolgáltatásokat nyújtja:
• Tanácsadás
• E-ügyintézési útmutató
• Meghatalmazotti ügyintézés
• Kézikönyv

3. A szerződés tárgya

Jelen ÁSZF a Szolgáltató által nyújtott bármilyen szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos, az Ügyfél és a Szolgáltató között létrejött szerződés esetén érvényesek, kivéve, ha arról külön szerződés alapján másképp rendelkeznek a felek.

4. A szerződés létrejötte

A szolgáltatásnyújtásra irányuló megbízási szerződés (a továbbiakban: Szerződés) a Szolgáltató és az Ügyfél között ráutaló magatartással, vagy a szerződés mindkét fél által történő aláírásával jön létre. 

Az Ügyfél a Szerződés megkötésével nyilatkozik arról, hogy cselekvőképessége, illetve szerződéskötési képessége nincs korlátozva, a mindenkor hatályos ÁSZF-et megismerte és magára nézve kötelezőnek elismeri. 

Az Ügyfél által – a meghatalmazás elkészítéséhez és a meghatalmazotti ügyintézéshez – megadott adatoknak hiánytalannak és valósnak kell lenniük, a személyazonosító okmányokban álló adatokkal teljesen megegyezőknek, beleértve pl. esetleges második keresztnevet is. Az Ügyfél nyilatkozik arról, hogy az így megadott adatok hiánytalanok és valósak. A Szolgáltatót nem terheli felelősség azért, ha az ügyfél által megadott adatok hiányossága vagy pontatlansága miatt sikertelen a kérelem benyújtása vagy a hatóság elutasítja a kérelmet. 

A Szerződés megkötésével az Ügyfél kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a szerződésszerű teljesítést a Szerződés megkötése után azonnal megkezdje.

5. A szolgáltatás nyújtásának formája

Tanácsadás: a Szolgáltató írásos dokumentum formájában tájékoztatja az Ügyfelet az adott ügy elintézéséhez szükséges legfontosabb eljárásjogi és anyagi jogi szabályokról. Ilyen például az például az eljáró hatóság neve és elérhetősége, a kérelem benyújtásának módja, az ügyintézéshez szükséges formanyomtatvány, az ügyintézési díj, az ügyintézési idő, az anyagi jogi részletszabályok, a jogok és kötelezettségek, a jogszabályi háttér ismertetése a kapcsolódó jogszabályok felsorolásával, az ügyintézés menete és eredménye, illetve a hasznos weboldalak, amennyiben releváns.

E-ügyintézési útmutató: a Szolgáltató írásos dokumentum formájában tájékoztatja az Ügyfelet az adott ügy elektronikus elintézésének módjáról. A dokumentum tartalmazza például az ügyintézési felület nevét, elérési útvonalát, a bejelentkezés módját és az ügyintézés lépéseit szöveges magyarázat és képernyőképfotók segítségével.

Meghatalmazotti ügyintézés: a Szolgáltató meghatalmazottként kérelmet nyújt be az Ügyfél által meghatározott ügyben. A kérelem benyújtása – az Ügyfél külön kérésének hiányában – a Szolgáltató döntése szerint személyesen, postai úton vagy elektronikusan történik meg. A Szolgáltatás részeként a Szolgáltató tájékoztatja az Ügyfelet az ügyintézési időről és a hatósági döntés lehetséges eredményeiről. A szolgáltatásnak részét képezi az ügystátusszal kapcsolatos tájékoztatás kérése, illetve a határozatban foglaltak értelmezésének támogatása, amennyiben az Ügyfél azt külön kéri.

Kézikönyv: a Szolgáltató írásos dokumentum formájában tájékoztatja az Ügyfelet egy adott témakör vagy élethelyzet (pl.: egyéni vállalkozás indítása) kapcsán felmerülő minden fontos információról, ami ahhoz szükséges, hogy egy átfogó, komplex képet kapjon a kapcsolódó ügyintézési feladatokról. A dokumentum tartalmazhat például a témakörhöz, élethelyzethez kapcsolódó ügyintézési feladatokat, lehetőségeket, tippeket, trükköket, javaslatokat, segédleteket és folyamatábrákat.

6. A szolgáltatás nyújtásának előfeltétele

Tanácsadás: nincs előfeltétele, de a lakóhelyül szolgáló település megadása esetén személyre szabott tájékoztatást tud biztosítani a Szolgáltató.

E-ügyintézési útmutató: nincs előfeltétele, azonban az elektronikus ügyintézéshez Ügyfélkapu+ vagy DÁP azonosítással kell rendelkeznie az Ügyfélnek.

Meghatalmazotti ügyintézés: Előfeltétel a meghatalmazás elkészítéséhez szükséges adatok megadása, a meghatalmazás aláírása vagy elektronikus meghatalmazás esetén annak elfogadása. További feltétel a kérelem kitöltéséhez szükséges adatok megadása, mellékletként csatolandó dokumentumok rendelkezésre bocsátása.
Abban az esetben, ha az ügyintézés keretén belül megindítandó eljárásnak díja vagy illetéke van, akkor azt az ügyintézést megelőzően az Ügyfél köteles átutalni a Szolgáltató részére a jelen ÁSZF 1. pontjában megjelölt bankszámlájára. Az eljárási díj/illeték ilyen módon történő megelőlegezése előfeltétele a Szolgáltatás további nyújtásának.

Kézikönyv: nincs előfeltétele, de a lakóhelyül szolgáló település megadása esetén személyre szabott tájékoztatást tud biztosítani a Szolgáltató.

7. A szolgáltatásért fizetendő díj meghatározása

A Szolgáltató a biztosított Szolgáltatásokért a weboldalon meghatározott díjakat számítja fel. A Szolgáltatásokért fizetendő díjakról, illetve az esetlegesen felmerülő további hatósági ügyintézési díjról/illetékről a Szolgáltató előzetesen tájékoztatja az Ügyfelet árajánlat formájában.

A Szolgáltatásért fizetendő díjról a Szolgáltató számlát állít ki a teljesítést követően az Ügyfél részére. Amennyiben a hatósági eljárásért díjat vagy illetéket számol fel, akkor azt az Ügyfél az ügyintézést megelőzően, a teljesítési bankszámlára köteles átutalni, amelyről a Szolgáltató az eljáró hatóságtól tud számlát igényelni az Ügyfél külön kérése esetén.     . 

Az Ügyfél a tanácsadás, illetve a meghatalmazotti ügyintézés elvégzése után nem állhat el a szerződéstől, illetve nem tagadhatja meg a nyújtott szolgáltatás díjának kifizetését. 

8. A szerződés megszűnése, szünetelése

A Szerződés megszűnik:
• az Ügyfél nem teljesíti a Szolgáltatás nyújtásához szükséges előfeltételeket
• az Ügyfél vagy a Szolgáltató halálával
• közös megegyezéssel

9. Vegyes rendelkezések

1. Az Ügyfél a meghatalmazás intézésénél, a Szerződés megkötésénél és a Szerződés tartama alatt is együttműködik a Szolgáltatóval, késedelem nélkül tájékoztatja a Szolgáltatót a Szerződést érintő minden lényeges tényről, változásról, körülményről.

2. A felek kötelesek egymásnak megadni minden olyan adatot és információt, amelynek közlése a Szerződés teljesítéséhez és a meghatalmazás elkészítéséhez szükséges. 

3. Amennyiben a hatóság hiányos vagy pontatlan adatok miatt hiánypótlást ír elő, a Szolgáltató felhívja az Ügyfél figyelmét az adatok pontos megadására és egyszeri alkalommal díjmentesen eljár a hiánypótlás kapcsán. További hiányosságok vagy pontatlanságok esetén a Szolgáltató igényt tarthat a Szolgáltatás díjára a kérelem sikeres benyújtása nélkül is vagy felárat állapíthat meg további hiánypótlások teljesítéséhez.

4. A Szolgáltató az Ügyfél adatainak megváltozására vonatkozó bejelentés elmulasztásából eredő károkért nem vállal felelősséget, azonban az ezzel kapcsolatosan felmerülő kárának megtérítését követelheti az Ügyféltől.

5. A Szolgáltató nem felel olyan, az Ügyfelet érintő károkért, amelyek az ügyfél hiányos vagy téves adatszolgáltatásából erednek.

6. A Szolgáltató által az Ügyfél részére átadott kézikönyv szerzői jogi védelem alatt áll, annak használatára kizárólag az Ügyfél jogosult. A kézikönyv harmadik fél részére történő átadása vagy internetre történő feltöltése szigorúan tilos és polgári jogi következményeket vonhat maga után.

7. A Szolgáltatás teljesítettnek minősül az alábbi esetekben:
• Tanácsadás esetén a tájékoztatást tartalmazó dokumentum elektronikus levelezőrendszeren keresztül, a megrendelő részére történő átküldésekor.
• E-ügyintézési útmutató esetén az e-ügyintézési útmutató elektronikus levelezőrendszeren keresztül, a megrendelő részére történő átküldésekor.
• Meghatalmazotti ügyintézés esetén a kérelem hatóság részére történő sikeres benyújtása esetén.
• Kézikönyv esetén a kézikönyv elektronikus levelezőrendszeren keresztül, a megrendelő részére történő átküldésekor.

8. E-ügyintézési útmutató átadása esetén a Szolgáltató nem vállal felelősséget azért, ha az Ügyfél nem rendelkezik az elektronikus ügyintézéshez szükséges azonosítási szolgáltatással (pl.: Ügyfélkapu+, DÁP azonosító) vagy nem tudja azokat rendeltetésszerűen alkalmazni a sikeres azonosítás érdekében. A Szolgáltató nem vállal felelősséget abban az esetben sem, ha a kérelmet befogadó szerv érdekkörében felmerülő oknál fogva sikertelen az elektronikus ügyintézés.

9. A weboldalon bárhol meghirdetett árak és szolgáltatások nem minősülnek ajánlattételnek. Az árak minden esetben a fizetendő összegeket takarják, további adó nem terheli a díjakat.

10. Meghatalmazotti ügyintézésnél – az előfeltételek fennállása esetén – a Szolgáltató a kérelem benyújtására vállal kötelezettséget. A Szolgáltatót nem terheli felelősség a hatóság kérelem kapcsán hozott döntéséért. Azonban a Szolgáltató köteles jóhiszeműen eljárni: amennyiben felmerül a kérlelem hatósági elutasításának valószínűsége, arról előzetesen köteles tájékoztatni az Ügyfelet, aki ennek nyomán a szerződést azonnali hatállyal felmondhatja.

11. Amennyiben a kérelem benyújtása a Szolgáltató hibájából sikertelen, a Szolgáltató visszatéríti az előzetesen átutalt hatósági eljárási díjat/illetéket.

12. Abban az esetben, ha a hatóság a Szolgáltató mulasztására visszavezethetően utasítja el a benyújtott kérelmet, akkor az Ügyfél dönthet arról, hogy kéri a Szolgáltatótól a szolgáltatási díj visszatérítését vagy egy új kérelem díjmentes benyújtását.

13. A Szolgáltató a szerződéskötést követően azt az email címet használja kapcsolattartásra és a szerződés teljesítésére, amelyen az ajánlattételi kérelem érkezett. Az Ügyfél felelőssége, hogy olyan email címen kérjen árajánlatot, ami alkalmas a válasz fogadására, amihez hozzáfér és amit rendszeresen ellenőriz. Amennyiben az Ügyfél az árajánlatkérésre használt email címtől eltérő címen tart igényt a Szolgáltatóval való kapcsolattartásra, akkor azt külön köteles jelezni.