
A KözigIránytű hiteles információval, a közigazgatási ügyintézési feladataid teljeskörű átvállalásával, illetve ilyen és ehhez hasonló e-ügyintézési útmutatókkal is tud támogatni. Ha közigazgatási ügyekben segítségre van szükséged keress bátran! További infó a kozigiranytu.hu weboldalon.
2024. szeptemberében elindult a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) amely nyomán fokozatosan megújul a hazai közigazgatás. Ennek keretében az Ügyfélkapu 2025.01.15-én megszűnik. 2025.01.16-tól már csak az Ügyfélkapu+ vagy a DÁP azonosító használható elektronikus ügyintézésre.
Ez az útmutató részletesen bemutatja, hogy hogyan kell aktiválni, illetve használni az Ügyfélkapu+ megoldást hitelesítő mobilapplikáció és e-mailes kód segítségével. A DÁP azonosító elektronikus aktiválásáról és használatáról ide kattintva olvashatsz.
Az Ügyfélkapu+ igénylésének előfeltétele, hogy rendelkezz Ügyfélkapuval. Amennyiben még nem rendelkezel Ügyfélkapuval, akkor bármelyik kormányablakban vagy külföldi tartózkodás esetén konzulátuson igényelhetsz.
A hitelesítő mobilapplikáció használata esetén érdemes egy számítógép és egy okos eszköz (telefon vagy táblagép) együttes használatával elvégezni az Ügyfélkapu+ aktiválását. Az áttekinthetőség érdekében ebben az esetben zárójelben jelölöm, hogy melyik eszközön szükséges az adott lépést végrehajtani.
Ügyfélkapu+ aktiválása hitelesítő mobilapplikáció segítségével
0. lépés (okos eszköz)
Töltsd le az okos eszközödre a Google Hitelesítő applikációt. (IOS eszközre javasolt alkalmazás itt érhető el.)

1. lépés (számítógép)
Nyisd meg az ugyfelkapu.gov.hu weboldalt és kattints a „bejelentkezés” gombra.

2. lépés (számítógép)
Kattints az „Ügyfélkapu” gombra.

3. lépés (számítógép)
Add meg az Ügyfélkapu felhasználóneved és jelszavad, majd kattints a „bejelentkezés” gombra.

4. lépés (számítógép)
Válaszd ki az „Ügyfélkapu+ igénylése” lehetőséget.

5. lépés (számítógép)
Kattints a „tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez” gombra.

6. lépés (okos eszköz)
Nyisd meg a korábban letöltött hitelesítő alkalmazást.

7. lépés (okos eszköz)
Nyomd meg a jobb alsó sarokban lévő „+” gombot és válaszd ki a QR-kód beolvasása lehetőséget.

8. lépés (okos eszköz és számítógép)
Irányítsd rá a telefon kameráját a számítógép képernyőjén megjelenő QR kódra.


9. lépés (okos eszköz)
Amennyiben a telefon sikeresen beolvasta a számítógép képernyőjén megjelenő QR kódot, akkor az alkalmazásban megjelenik egy számsor, illetve a mellette lévő visszaszámláló. Ezt a számsort addig tudod használni belépéshez, ameddig a visszaszámláló le nem telik. Ha leteleik a számláló, új kódot generál az alkalmazás, ezt követően ezzel az új kóddal tudsz bejelentkezni az ügyintézési felületekre.

10. lépés (számítógép és okos eszköz)
Add meg az Ügyfélkapu jelszavad, illetve az applikációban megjelenő számsort és kattints a „tovább” gombra.

11. lépés (számítógép)
Visszajelzést kapsz az Ügyfélkapu+ sikeres aktiválásáról. A megjelenő képernyőn láthatod az Ügyfélkapu+ törlő kódodat, amit írj vagy ments le magadnak, amennyiben később bármilyen oknál fogva szeretnéd kikapcsolni az Ügyfélkapu+ azonosítást.
Válaszd ki, hogy gondoskodtál a törlőkód mentéséről és kattints a befejezés gombra.

12. lépés (számítógép)
Ezzel kész is vagy, már csak ki kell jelentkezned az Ügyfélkapuból.

Ügyfélkapu+ bejelentkezés hitelsítő mobilapplikáció segítségével
Sikeres Ügyfélkapu+ aktiválást követően az alábbiak szerint tudsz belépni a különböző elektronikus ügyintézési felületekre.
0. lépés (számítógép)
Keresd fel a weboldalt, amelyen elektronikusan szeretnél ügyet intézni.
1. lépés (számítógép)
Válaszd ki az „Ügyfélkapu+” majd az „Ügyfélkapu+ hitelesítő alkalmazással” lehetőséget.


2. lépés (számítógép)
Add meg az Ügyfélkapu felhasználóneved és jelszavad, majd kattints a „bejelentkezés” gombra.

3. lépés (okos eszköz és számítógép)
Indítsd el a hitelesítő alkalmazást az okos eszközödön. A megjelenő számsort írd be a Számítógépen az Azonosító mezőbe.



Ügyfélkapu+ aktiválása e-mailes kód segítségével
1. lépés
Keresd fel az ugyfelkapu.gov.hu weboldalt és kattints a bejelentkezés gombra.

2. lépés
Kattints az Ügyfélkapuval lehetőségre.

3. lépés
Add meg az Ügyfélkapu felhasználóneved és jelszavad, majd kattints a bejelentkezés gombra.

4. lépés
Válaszd ki az Ügyfélkapu+ igénylés e-mail kóddal lehetőséget.

5. lépés
Kattints a regisztrációs adatok feliratra.

6. lépés
Görgess lentebb és add meg vagy ellenőrizd az itt szereplő e-mail címet és kattint a regisztrációs adatok módosítása lehetőségre. A bejelentkezéshez szükséges kód az itt szereplő e-mail címre fog érkezni.

7. lépés
Add meg ismét az Ügyfélkapu jelszavad és kattints a megerősítő kód küldése lehetőségre.

8. lépés
Add meg az e-mailben kapott 6 számjegyű kódot és kattints a megerősítés gombra.

Ügyfélkapu+ bejelentkezés e-mailes kód segítségével
0. lépés
Keresd fel a weboldalt, amelyen szeretnél bejelentkezni és kattint az Ügyfélkapu+ lehetőségre.

1. lépés
Válaszd az Ügyfélkapu+ e-mailes kóddal lehetőséget.

2. lépés
Add meg az Ügyfélkapu felhasználóneved és jelszavad és kattints a bejelentkezés gombra.

3. lépés
Add meg az e-mailben kapott 6 számjegyű hitelesítő kódot és kattints a bejelentkezés lehetőségre.
